.:: PoLoWer

......♥♥♥...... (57) bissnes (3) cinta (41) contest (18) dunia (10) famili (20) friends (18) giveAWAY (6) islam (6) job (25) KELIRU (7) kesedihan (29) kewanitaan (8) ku MILIK mu (29) LuckyDraw (1) RESEPI (5)

>>> Bila hatiku berbisik....

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 26, 2010

>> jom heboh3


................JOM,,jom,,jom,,heboh,,heboh.. hahhaha agk lucu n geli atiey lar lau misz purple ckap ni first time nk g,,, hahk hak hak,,, cz sblom ni misz purple dok kt sabah... jauh,,, nk p k.k mmg x dpt lar.. tp sjak stdy cnieyy pown misz tatap x dpt g,, sbb nyer miszz dok kelate... jom heboh x di benarkan d kelate...[apakah???] tp ntah mimpi per tahun niey ader lak.. hahhahaa (suke2,,,,,,) jo pakat2 pi.... tp yg sodih nyo,, esok misz kna g pktikal... myb dh xdpt online gni dh,,,, huhuuhuh jd ari niey TERbanyak lak mnder nk di p0st kan,,, hihihi... tp mmber dok mangon g,, huhuuh kengkawan,,cepat lar mgonn miszz dh lapor ni...

Seandainya Kau Bisa Merasakan...


Sayang...
aku tak pasti...

siapa aku sebenarnya dlm hatimu,kerana kamu nampak selesa tanpaku..kamu bahagia tanpa kehadiranku...kamu ceria tanpa ku disisi...

aku tak pasti...

apakah aku masih kau perlukan...kerana kehadiranku buat kamu tidak tenang....kewujudan ku bagai orang asing yg tidak pernah kau kenali...kemunculan ku tidak memberi apa apa erti..

aku tak pasti...

adakah aku kekasihmu....kerana aku tak dilayan seperti seorang kekasih....langsung tiada komunikasi...bertanya khabar ..oh..jauh sekali...

apa yang aku pasti...

aku rindukan kemesraan seperti dulu,
aku rindukan gurau sendamu,
aku rindukan panggilan"syg" yg sering kau ucapkan dulu....

namun aku masih tak pasti....

kenapa semua tu boleh hilang sekelip mata...?
dan apakah aku perlu rasa bahagia atau derita dgn semua ini...?
berilah aku kepastian dlm teka teki ini...
kerna sejauh mana kau perlu ketenangan jiwa untuk meneruskan "perjalanan" mu ke sana jangan kau lupa yang aku juga perlu ketenangan jiwa untuk terus menantimu di sini....

nothink.....


x tau m0 story per... but my heart s00ooo empty now.. ako00 amt and sgt rindu kan dier..,
[my ex]....
>>> alamak,,hatii,,jgn lar nangis,,, dh 1 bulan 6 ariee akoo0 mnjadi single,,, ahhhhhh,,,,
"sebenarnya hati ini cinta kpd mu",,,, xtau nper akoo0 sker bngat ng ayt ni..
akoo00 rse keliru..wlupun dh try utk lp kan,,tp ati nie tatap bah moo ingt sama kmoo00..adoi,, tgk kengkAwaN,,,rse cemburu,,,,

layan lagu2 WALi Band ni,,,, huuuhuhuuu

>>> aku sgguh masih sayang pada mu,, jgn smpai kau tinggal kan ku,,, bgtu sgt bhrga dri mu bg ku,,,,,



Monday, March 22, 2010

(◕‿◕✿)






my bday cake,,,,


thanxxzz a l0t 4 my dear pwen,,,
kak sya, iera, ifa n baby,,




























tomei kan???

dowg dh tau aku mnt gler purple..
smua pown gift kaler purple,,,
huhuhu




k0wang wat kan aku aser truja n tharu,,
x sgka kowg akn smbut bday aku wlupun aku tau kowg tgh "kering" skunk,,,,
espesially ifa,,
aku x mharap kan smua ni, tp,,,'[ allala bab cedey lak ],,,
pndai ek kowg..
ckp nk outing g bli mknan,,
tgal aku kt blik soh jger lptop..
tp memg pown aku mlas nk out gak,,
mndi pown x ag...
kowg seksa aku ea...mkn mlm jam 12,,,
hahah
dah la tu juz mkn ckodok,,
alaaa
rugi lak x amik pic cekodok tu,,,
tp x per la,,
tbe2,,,
dak2 ni msok bwak kek lak,,


hmmmmmmmmmm

hepi bday t0 you...
hepi bday to you..
hepi bday to kak azyan...
hepi bday to youuuuuuuuuu....


hwaaa,,,

Sunday, March 21, 2010

sWeet 20th...


heppi bday dear angah...
sweet 20th,,
smga cita-cita awk nk smbung stdy n msok UPSI tertunai,,
sabar ek result upu x lama dah nk kuar,,,
anyway,, al0ng doa awak akan truskan perjuangan dan buat yg terbaik,,,,
al0ng cma nak awk tau yg al0ng sayang smua adik-adik al0ng,,,
walaupun kowang x tau yg al0ng tulis kat blog ni,,
tp andai 1 hari terjumpa,,,,
bagus lah,,,
hiihihihihi

LOVE U,,,,
aL0Ng

>> Campuran Sesudu Rasa


begitu mudah kau permainkan aku,,,,
ku yakin ada balas nyaaa...
aku bukan bahan taruhan,,
aku pun manusia,,,

andai diri ku bisa spt yg lain,,
setiap air mta ku mengalir.. Allah..

aku sakit bila menatap mta mu,,,
sadar ku bhw kau bkn milikku,,

ku,,
x pnah mrsa indah di hatiku ketika dgn mu..
saat kau temani aku,,
kau basuh luka ku,,

ku bangga ku bisa,,
mcurah kan rasa yg dahulu x pnah ada,,,

Saturday, March 20, 2010

selamat hari lahir,,,,


HARI INI HARI LAHIRKU,
HARI INI BERTAMBAH LAGI USIAkU,
HARI INI AKAN BERTAMBAH JUA TANGGUNGJAWABKU HARI INI AKAN MENJADIKAN DIRIKU LEBIH MATANG,
DEK UJIAN YANG AKAN MENDATANG, HARI INI AKAN MENJADI SAKSI KETABAHAN DIRIKU MENGHARUNG ONAK & DURI,
HARI INI ALLAH TELAH MEMENDEKKAN LAGI JARAKKU DENGANNYA
SEMAKIN BERKURANG TEMPOH UTK BERAMAL,
SEMAKIN KUBUR MEMPERSIAP TEMPAT UNTUKKU,
SEMAKIN BERSEDIA MALAIKAT MAUT DATANG MENJEMPUT,
SEMAKIN DEKAT MASA AMALAN DIHITUNG,
DAN SEMAKIN HAMPIR HARUMAN FIRDAUSI ATAU AZABNYA JAHANAM

Friday, March 19, 2010

" PILIHLAH ...tapi you kena pilih dengan TEPAT"



Thats
right,,hmmmm,,pilihan,,pilihan,,pilihan,,
itu yang susah dalam hidup ini,,
Pilihan salah, menyesal,,
pilih yg tbaik utk kiter,,mgkin pda waktu itu,,
itulah pilihan yg terbaik,,
tetapi mungkin pda msa lain pilihan itu bukan yang terbaik utk diri kita,,
Mengelirukan????
saya pun pening,,,
dari sejak kita lahir,,dunia kiter penoh dgn pilihan,,
Nak makan apa?? Nak warna apa???? Nak pergi mana??? Nak buat apa??? Nak kahwin yang mana???
Kadang-kadang terasa mcm terlampau banyak pilihan dalam dunia ini...
Kan senang kalau kita hanyanperlu pilih antara hitam atau hitam sahaja???
Ibarat kata Henry Ford, " You can have any colour as long as it's bl
ack ".

Thursday, March 11, 2010

Rama-Rama dan Wanita


Rama-Rama dan Wanita
Dr. HM Tuah
editor : kasihsayang


Lihatlah rama-rama, ia cantik. Apabila pandangan kita dihiasi rama-rama, kita menjadi suka dan ceria. Hampir semua orang akan tersenyum melihat rama-rama. Ia mengindahkan alam dan menyempurnakan sekuntum bunga. Seindah mana pun bunga tanpa rama-rama mahu hinggap di situ, tentu ada sesuatu yang tidak kena.

Cubalah tangkap dan pegang rama-rama itu dengan sayapnya. Lihat apa yang melekat di jari anda,warna dan corak rama-rama itu telah berpindah ke jari-jari anda. Kemudian lepaskan kembali, ia terbang tapi lebih terbuai oleh angin. Siapa pun yang akan menangkapnya kembali tidak tertarik padanya lagi. Harganya telah tiada untuk dikagumi, disimpan mahukan diawetkan.

Rama-rama ibarat wanita. Ia indah untuk dipegang tetapi nilainya cepat turun setiap kali ada tangan- tangan yang tidak wajar hinggap pada tubuhnya. Memang fizikalnya tiada apa-apa yang kurang, tapi harga diri dan maruah telah mula tercemar. Begitulah wanita. Ia bagaikan rama-rama yang terbang membawa corak-corak indah, apabila corak-corak itu telah pudar ia tidak dipedulikan lagi. Harga rama-rama terletak pada warna dan coraknya; harga wanita terletak pada apakah tubuhnya masih tulen tatkala dia didampingi oleh suaminya.

Rama-rama terpaksa berjuang untuk memulakan hidupnya. Dia terpaksa membebaskan diri daripada kepompong. Bukan mudah untuk keluar daripada kepompong yang mengikat itu. Sedangkan sepanjang berada di dalam kepompong tiada siapa pedulikannya, malah tatkala bergelar ulat ia lebih dibenci.

Sulitnya untuk akhirnya bergelar rama-rama. Terpaksa melalui kitaran dan evolusi bentuk. Daripada sesuatu yang menjijikan akhirnya bertukar menjadi sesuatu yang amat menyenangkan. Rama-rama adalah contoh terbaik wanita untuk sedar betapa bernilainya kehidupan mereka. Sewaktu anda dipuja, usah terlalu mabuk sebaliknya kenang-kenang kehidupan serba susah sebelum itu. Sewaktu anda digoda, dihambat dan dirayu usah terlalu mudah menyerah sebab ingatlah mereka yang bersusah payah memastikan anda dapat bangkit sebagai manusia sempurna hari ini. Anda tidak muncul sendiri, sebaliknya anda adalah lambang pengorbanan ibu bapa.

Usah jadi rama-rama yang di dalam bingkai gambar, indah dipandang tetapi diri sendiri menanggung beban. Hiduplah dengan bebas dan terjemahkan kebebasan itu kepada nilai-nilai murni yang perlu dipertahankan. Hak anda ialah memelihara kehormatan. Selama mana anda memelihara kehormatan dan maruah diri anda berada pada terbaik, sebaik sahaja anda tidak peduli kepada siapa maruah itu hendak diberikan, anda sudah kehilangan masa depan. postman-butterfly Kalaulah rama-rama tahu dia cantik dan sentiasa memukau penglihatan manusia, dia tentu tidak mudah-mudah terbang ke sana sini. Sebab setiap kali ia mengibarkan sayapnya, ia sentiasa terdedah pada bahaya. Namun rama-rama tidak pernah tahu dia itu indah dan sentiasa menjadi sasaran manusia. Jika anda tidak pernah tahu kewanitaan anda itu adalah sasaran terpenting sang penceroboh, anda ibarat rama-rama yang tidak sedar diintai bahaya.

Mahalkan harga diri anda. Semakin sukar anda dimiliki semakin mahal nilai anda di sisi lelaki. Lelaki perosak hanya inginkan kuasa memiliki tetapi tidak mahu setia apalagi memelihara dan melindungi anda.
Usah terperangkap ke dalam tangan yang hanya akan meleraikan warna-warna anda. Setelah warna- warna itu hilang anda dibiarkan. Jadilah wanita angun yang punya nilai dan maruah diri, anda akan lebih dihormati. Nilai anda bukan terletak pada berapa ramai lelaki yang ingin memiliki anda tetapi berapa ramai yang benar-benar sanggup menyintai anda. Cinta itu terjemahan pada kasih sayang dan belaian sayang penuh ikhlas. Selama mana anda belum menemuinya anggaplah diri anda masih berhak terbang bebas bagaikan sang rama-rama.

Jadilah rama-rama yang mengindahkan alam, jadilah wanita yang membanggakan semua orang.