.:: PoLoWer

......♥♥♥...... (57) bissnes (3) cinta (41) contest (18) dunia (10) famili (20) friends (18) giveAWAY (6) islam (6) job (25) KELIRU (7) kesedihan (29) kewanitaan (8) ku MILIK mu (29) LuckyDraw (1) RESEPI (5)

>>> Bila hatiku berbisik....

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 1, 2011

Dengue Fever......


nak tahu...pada 30hb March 2011 baru2 ni..mis dpt kol dr adek kedua mis,,,
"hello....Along..mama ader???-

"knp ni??? mis rsa mcm der sesuatu jer,,,,lemah gemalai je suara dia...rupa2 nyer dia demam..
s0 mis wat taktau jer lah,,sbb dh tau dh ,,dia mmg degil..trutama bab sakit2 ni...

dia pon borak lah ng mama...tp dr nada suara mama,,,ader yg siyess ni...
nak tau nper???
adek kna tahan kat wad...
kompom degue fever...
hahahahaha...

ishh x baik gelak2 ni...
xder lah...demam dah 5ary...tp bru g Pusat Kesihatan UPSI..
tgok2..kna degue...
patot x kebah jer demam dia...

dr cerita dia lah ( angah )
dia bru lik kelas...
g singgah pusat kesihatan tu..
dgn harapan akn mndapt sebugkus ubat2 ..
tp malang nyer naseb....
kena injek..amik drah,,n msuk kan air...
lagi mlang,,
kena bwak ng ambulans p hospital..
Hospital Slim River lak tu...
22km dr kampus UPSI...
( akhir nyer meras gak beliau naik ambulans,,,,)

sampai kat HSR,,
kna tahan laa....
tp nasib 3 ary jer...
masuk lah 5 botol air n/saline....

n ntah bper byk botol darah kna amik...
ksian...
mase miss g jnguk dia ng famili..
mmg pucat ngat muker dia....
dh la low b/p...

xpe2..pengalaman...
tp yg plik nyer..mcm mner lah nyamuk Aedes betina tu leh bkenan kat dia..
berbanding bribu2 bdak UPSi yg lain...
kata nya,,
sbb dia drh maniss...
maniss ker???
ahaks...
anyway,,td tgahari..
dia dh bjaya mninggalkan HSR tu...
dan kluar dr kurungan wad 4...
hahahahhaha

p/s jge kesihatan yer adik ku,,jgn bkwan ngat ng nyamuk tu okey....mama n abah risau sgt2...lagi pon bukan jauhh maaa mau pergi....hampir 300km .....

~~~sedikit info mengenai degue fever~~
- Demam kuat yang mengejut dan berterusan
- Bintik merah pada kulit
- Sakit teruk pada tulang-tulang, otot-otot, sendi-sendi, biji mata dan kepala
- Berdarah pada badan, hidung dan mulut
- Hilang selera makan
- Muntah-muntah
- Sakit perut
- Rasa pahit pada lidah
- Lemah dan tidak bermaya

sumber: Fajridil

No comments:

Post a Comment