.:: PoLoWer

......♥♥♥...... (57) bissnes (3) cinta (41) contest (18) dunia (10) famili (20) friends (18) giveAWAY (6) islam (6) job (25) KELIRU (7) kesedihan (29) kewanitaan (8) ku MILIK mu (29) LuckyDraw (1) RESEPI (5)

>>> Bila hatiku berbisik....

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 19, 2011

~~Part Time at Ladang Sawet

nak??
mcm sedap jer kan...


biji relai yg mis kena kutip...
ary ni mis berjaya penuh kan 3 karung
1 karung= guni beras 5okg= rm3



sebagai penganggir terhormat...
tak boleh pilih kerja...
so dt situ akn lahir jitu diri yg sebenar...

MILO dah mati~~

cedey..
balik keje td..
mama ckp..
MILO dh mati..
hmmmm
lastly...
tp itu lebih baik..
dr tersiksa kannnnnn

Contest Blog Saya Smart

JOM join contest ni....


*kak sha
*izz
*pendekar penyu
*iefa

Monday, May 16, 2011

SELAMAT HARI GURU~~

to all my loply teacher start dari tahun 1995- kini
~~ sekolah TABIKA KEMAS lepar utara 1
~~ SKLU 1, Bandar Jengka
~~ SK Fajar Harapan, Lahad Datu, Sabah
~~ SK Paya Pulai, Temerloh
~~ SMK Paya Pulai, Temerloh
~~ SMK Des Kencana, Lahad Datu, Sabah
~~ SMSains Lahad Datu, Sabah
~~ Matrikulasi Labuan
~~ KPTM Kota Bharu, Kelantan



kegigihanmu dalam mendidik TIDAK akan kami lupakan.......

Aduh Kasihan




kasihan tgok Milo..
terpaksa bertahan...
semalam ptg dia kena serang ng kucing jantan,,,
hampir terputus tgn dia kena trik dr sgkar...
menjerit mama tgok kucing tu...
trus pgl mis,,
mis x tau nk wat apa...
bila abh balik..
abh suh mis jahit...
mis ckap nk jahit mcm mne,,
xder jarum yg doc slalu guna tu..
abh kata kita tawakal guna jarum jahit kain...
hmm..
then,,,kat ats ni lah hasil nyer...
HOPE milo leh bertahan...
n cempah sembuh yer sayang.....
kuat semangat yer....!!!!

p/s mis x pernah pon jahit Pt sblom2 ni..even slalu kna posting kat a&e...tp td tibe2 nk jahit haiwan lak....

~~Part Time at BQT department

1'st Punch Card
~~sblom ni x pernah pon gna mnder alah ni..hehehhe

1'st time wat sudu2 jadi mcm ni
slpas lap..nk susun mcm ni...
puas pkir...

function yg mis kna setting..
kat Ballroom..
mmg penat..
sbb 200pack
~~> 20 round table

wajah kesayangan hamba...
+ uniform BGRC

.
.
.
.
.
RM50
~~ sbg tips dripada Dato' Azhar n famili...
[tQ dato']
sungguh x sangka..
1'st day kijo...
der rezeki x di sgka...

p/s setting n service at Banquet Department, Bukit Gambang Resort City

Saturday, May 14, 2011

rumah ku or rumah mu~~inchek NE0

cyg.....
nanti kalo kita dj TAWEN.....
tyme raya, cyg nk balik umah saper????
umh MELAKa...or PAHANG
hmmmm...
kita gilir2 lah..mcm yg slalo00 org buat tuu,,
tahun nie umh cyg...tahun depan umh syg..
okey???
ehh..ehh....namoo lah mcm tu...
sbb syg nk kita mcm ni...
sbulan posa..
kita bsama2,,THEN bila mlm raya,
syg hntar cyg g umh family cyg...
syg lak balik r umh syg kt MELAKA...

ha??? knpa lak...
mne leh mcm tu...
lbh bek kita x yh TAWEN...
cyg x stuju~~~

bukan per cyg...
cyg tu masih der mama n abah..
sama gak ng syg...
s0 sma2 lah kita meraikan mereka selagi mereka masih ada..
betol tak cyggg~~

~!@#$%^&*()_+???????
>>>>

p/s apa lah inchek NE0 ni..lom pe2 dh pkir smpai mcm tu..tp..per pon..so sweet....hehehehehe

" contest i love my self."

klik disini

HADIAH PERTAMA

teddy bear & seluar jeans forever 21.

HADIAH KEDUA

SWEATER ONITSUKA TIGER

mis sgt2 shuker ng pix ni...
sbb pertama kali mis pakai baju yg ala-ala MERAH nyer mak ngah....
dan berani memakainya..
ngeeeee
"i love myself"

tag
*dark-e
*izz
*iefa

tarikh TUTUP
15.mei.2011


Thursday, May 12, 2011

“ Giveaway Coklat by Blog Armiza”

hye...mis join g.A ni...
coklat..
sedapppp!!!!!!
dah lah homemade...
bukan sng nk buat tu.....

tag~~> izz, iefa

"Peraduan Gores dan Menang blog Misa Sakura!"


AsSalam...
tertarik sungguh ng contest ni..
soooo mis pon join ler....
nampak tu?????
kaler biru..
mis dh gores..hope terkena lah pada hadiah tu ek...
nak join???

jemput yer kawan2 join~~~

HePpY NuRse DaYz~~12 MEi 2011

Today is International Nurses Day,
let us greet all nurses :

Happy Nurses Day !


"Getting the Best From the Best"

epy nurses day to all myfren yg bergelar SRN,
ex-student nursing KPTM,
Clinical instructor,
Lect. nursing...
berbaktilah dengan penuh keikhlasan di hati yg lahir sebagai
" jururawat berdaftar "


“ Closing the Gap : Increasing Access and Equity”
merapatkan Jurang dengan Meningkatkan Hak dan Kesaksamaan untuk Mendapatkan Perkhidmatan dan Kemudahan Kesihatan.

creadit :

UCAPAN SEMPENA SAMBUTAN HARI JURURAWAT MALAYSIA


Blind DATE wiht inchek NEO

sYg,,,simpan jer la dulu yer mr. Stitch niey....
cyg nakkkk..
tp u tu..
cepat ngat terasa...
KALAU cyg ta0...
cyg dah hambekk sndri bnda alah ni....
aper pon..
tQ sgt2..

*sudi belanja Sup Ayam Goreng..[yg pelik raser nyer tuuu...]
hik hik hik
*sanggup drive dr DAMANSARA~~~> PUDURAYA
*teman kan cyg dr jam 8pm-10.30pm

1'st meet....wlaupon ader spoil skit..but TQ 4 let me see u...

p/s
Inchek Ne0.....lain kali kalo jmper cyg..namooo smoking ag taw....x shukerrr larh.....s0ry marah2 sayg smlm..ngeee... I MIZZ u .......

24 hour di KL

10 Mei 2011..
6.30 pm..
Terminal Makmur...
.
.
.
.
.
10 Mei 2011
10.30 pm
Hentian Puduraya
.
.
.
11.30pm
UIA gombak
.
.
11 Mei 2011
7.30 am
Hentian Putra
.
.
.
8.00 am
KL Central
'
'
10.00 am
Ampang
.
.
11.00 am
Hic Nursing
.
.
1.00 pm
Kl central
.
.
5.oo pm
Masjek Jamek
.
.
6.oo pm
Hentian Puduraya
.
.
10.30 pm
balik Kuantan

Monday, May 9, 2011

ShaModa Belleza Luckydraw

AsSalamualaikum...
mis nk join luckydraw ni....
doa kan mis yer...
>>>><<<<

tarikh tutup:: 31 MEI 2011

H.U.S.M.Y.N.A Blog... My First Giveaway

Jom join GA ni....
*
*
*



GA Just For Fun 2

hye...
dok jenjalan berblog td..
mis terjumpa gA ni..
wow...
hadiah dia sgt2 lumayan..

sesssssuuuuaiiii...
kalo menang mis nak hadiah kan pada MAMA..
sempena hari ibu gitu...ceh...ceh...ceh..


ombak jiwa 2

AsSalam...
mis dh dapt jawapan kenapa Inchek Ne0 menjadi laen...

*cyg,,,sori...aiee mmg dlm keadaan tkepit nie,,cyg sndri tao kn..aie tgh nk blaja idup sndri...
smua nk kene bdjet..kalu dlu x pe ar...abh de support..so aiee skunk tgh bljar tuk manage financial sndri nie...hope cyg phm...

*aiee phm..kt cnie la kt nk built rindu dendam....

*cyg...sptt nye aiee yg rse bslh..x sptt nye aiee declair kalu aiee tao aiee bru cube nk idup..aiee mntk maaf kalu aiee bslh dlm hal nie..
tp ati aiee mndesak tuk knl cyg dgn lbh rpt...aiee x nk khlgan cyg..aiee hrap cyg pown mcm tu jgak..cme yg aiee mntk...sokongan n dorongan cyg...mak aiee slalu psan..."smthng yg kte mula kn dgn ssh payah n kte tmpoh dgn ksbran...adalah smthing yg mmg utk kte...yg pnting kene sabar n btekad ke arah nye..." aiee bpgang pde ayat nie slamanie..n Alhamdulillah..mmg pe yg mak ckp tu...tu la yg jd...hope kte pown blh wat gitu..demi hbgan n cite2 kte..luv u sooooooo much.....big kiss

*cyg,,,jgn cmnie..start 28.4..cyg da jd antara subject yg pnting dlm idup aiee..tlg..jgn mcm nie...

*its ok kalu cyg prlu kn time tuk rileks..plz inform aiee ble cyg da ready tuk start it over again,,,plzzz...luv u

*Lps cyg ckp cyg nk brsndrian..aiee rse idup ni da start kosong...sblm nie cyg da lgkapkn ruang kosong dlm idup aiee..tp td..cyg seolah2 da kosong kn blk...walaupon ati aiee ckp x pe biarkn die tenang dlu..tp aiee x bleh..aiee x nk prasaan sayang aiee luntur sbb aiee sayang sgt kt cyg...plzzz...isikan blk ruang kosong tu....plzz..plzz..let me get what i want..plz...luv u sooo much...big kisss

Sunday, May 8, 2011

ombak JIWA

genap seminggu kapel....
hatiku di landa ombak...
di buai rindu...
si dia tiba2 menjadi LAEN...
knp???


Fabulouz Shawl's 1st Anniversary Giveaway

[klik pada gambar]
hye..
mis terasa nk join GA ni la plak..
sbb tgok Shawls yg cntek2 ni..
ngeeeeee
*
*
*
psssttt....nk tgok Shawls cntek2??
meh la jengah2 blog owner nie..
*
*
chantek kan...kan..
murah lak tu...
eee gerammm jer taw....
heee heee

:: hadiah lumayan~~~



CONTEST:: saya SAYANG dia

AsSalam....
rini mis nk try join 1 contest...
[klik utuk info]
wahhh~~~
mcm beshh jer kan...
ok...
di tujukan pada My Inchek Ne0..
jeng..jeng..jeng...
.
.
.
.

v
maaf lah xder gambar....
sebab sy bru jer "sayang" dia...
lbey kurang 1 week ago..
*
*
cuma mis nk Inchek Neo tau yg mis syg dia sgt2,
wlupon kami blom pernah jumpa,,,
~long distance love,,
dan hubungan ini berkekalan...
berbekalkan
>>kepercayaan
>>terus-terang

:: mis sayang dia..........

nak tag kat

_____D0Ne_____

Saturday, May 7, 2011

>>HAPPY mother day.....


"Hundreds of dewdrops to greet the dawn,
Hundreds of bees in the purple clover,
Hundreds of butterflies on the lawn,
But only one mother the wide world over."
.
.
.
.
.
~~~~> selamat hari ibu....
MAMA
:: Wan Faridah Binti Wan Ismail

Friday, May 6, 2011

"Giveaway by Lulu-Pages and Dyahaha's Little Cottage"

YEEEE.....HAAA
mis nk join gA ni...
hdiah dia besh...
kebetulan mis nk tukar contact lens
>>1 set contact lense color hazel<<
kalo dpt..
jimatt duit dh
hihihihi....

aper p0n,,,
utk tau lbh lanjut...

mis nak tag

GA ~~AR0MATHERAPY BEAR

meh ramai2 join...
mis dah join...
HOPE mis menang..
dan menjadi salah sorg 3 org pemenang tu....
sbb nyer mis mmg minat ng purple...
n bau lavender..
I LIKE>>>

utk lebih lanjut...

mis nak tag

ku MILIK mu~~part 4

CYGKU...
da tdo ke...?
sori sbb aiee lmbt...
cyg aiee sgt indu n x sbr nk jmpe ngan cyg..
bile aiee duk sesorg ...
xde len yg aiee pkir..
tuhan. mak ayah n cyg...
then bru fikir pasl dri sndri...
sbb tu aiee ckp...
aiee sygkn cyg smer mcm aiee sygkn dri sndri..
smpai skunk aiee still x dpt bygkn..
cmner la ruper nyer ble first time kt jmper...
luv u sooooooooo much...
nyte~~

p/s mcm yg cyg ckp lar syg.....cyg akn wat dekkk ajer nnt..huuuuuu

Thursday, May 5, 2011

ku MILIK mu~~ part3

cyg..
aiee dpt rser kan...
idup aiee smakin di hiasi..
dgn kehadiran cyg...
cyg bleh trima aiee wlaupown kter blom bjmper scare rasmi..
kali pertama aiee prasaan cyg...
aiee dpt rser kan,,
yg aiee perlu untuk lbh knl dgn cyg..
cyg seakan2 mgubah idup aiee spnuh nyer...
tq so much...
hopefully kter bleh bjmper...
aiee x sbr nk jmper dgn cyg..
luv u sooo much.
nyte...

Wednesday, May 4, 2011

L0veQuotes

L0VE isn't a decision. its a feeling....if we could decide who we loved, it would be much simpler,, but much less magical...

~~ Trey Parker an Matt Stone

rahsia AWET muda

Muka anda biasanya akan berminyak selepas bangun tidur.

Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah.

Urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat ke atas Nabi 3 kali.

Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu. Pusingkan jari anda ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.


Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat, jangan sekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.

Sejurus bangun pagi baca doa, amalkan petua ini sebelum mandi dan gosok gigi. Masukkan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian, baru diteguk.

Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar, kemudian barulah menggosok gigi.

Baca ayat 35 hingga 38 surah Al-Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

Setelah solat subuh, bacalah surah Yusuf kemudian minum tiga teguk air suam. Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.

Setelah itu lakukan senaman ringan. Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut di halaman yang berumput. Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.

Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat.

Mulakan dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari kiri dan diakhiri dengan ibu jari kanan.

Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur mudah-mudahan mendapat berkat di dunia dan akhirat

Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supa diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf AS. Amalkan setiap pagi.

Ketika makan, janganlah disulam dengan minum air.

Minumlah setelah setengah jam selepas makan.

Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.

Amalkan solat tahajud.

Sentiasa tenang dan bersikap positif.

Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah.

Maafkan semua orang sebelum tidur.

Bahagia Itu Apabila Membahagiakan

Kita tidak akan bahagia selagi orang di sisi kita tidak bahagia. Pegang kata-kata itu. Impilikasinya, untuk kita bahagia, carilah orang yang paling hampir dengan kita dan bahagiaakanlah mereka.

Hanya setelah itu, barulah kita akan merasa bahagia. Sesungguhnya bahagia itu bukan "benda" yang akan berkurang bila diberikan, tetapi ia umpama cahaya yang semakin "diberikan" akan bertambah terangnya. Kata bijak pandai, dengan menyalakan lilin orang lain, lilin kita tidak akan padam... tetapi kita akan mendapat lebih banyak cahaya.



p/s Hargailah sesuatu selagi ia masih di depan mata...Hakikatnya bahagia itu adalah ketenangan, bila hati mengingati Tuhan...

Nasihat Untuk Muslimah

Yang Dicari,
Walau Bukan Putera Raja,
Biarlah Putera Agama.

Yang Diimpi,
Biarlah Tak Punya Rupa,
Asal Sedap Di pandang Mata.

Yang Dinilai,
Bukan Sempurna Sifat Jasmani,
Asalkan Sihat Ruhani,Sempurna Hati.

Yang Diharap,
Bukan Jihad Pada Semangat,
Asal Perjuangannya Ada Matlamat.

Yang Datang,
Tak Perlu Rijal Yang Gemilang,
Kerana Ana Serikandi Dengan Silam Yang Kelam.

Yang Dinanti,
Bukan Lamaran Dengan Permata,
Cukuplah Akad Dan Janji Setia.

Dan Yang Akan Terjadi,
Andai Tak Sama Kehendak Hati,
Ana Redha Ketetapan Ilahi,
Itulah Ketentuan Sejak Azali...

sumber: i luv islam

cinta FACEBOOK

Kini teknologi makin canggih…orang kini semua nak cepat dan kalau boleh jodoh pun sama semua nak cepat dan sebab tu ramai bercinta kat facebook??oooooo tidak..cinta facebook la pulak..huhu

Ok mungkin ramai tidak sedar cinta di facebook adalah cinta versi terbaru cinta di internet ni. Dulu orang sibuk pasal MIRC sekarang dah sibuk pasal facebook la pulak. cinta facebook memang ada dan ada yang sampai ke jinjang pelamin pun ada itu satu kebaikan lah kan tetapi disamping kebaikan itu ada juga keburukan yang berlaku….

cinta facebook akan mendedahkan seseorang untuk ditipu oleh orang yang tidak bertanggungjawab..sampai ada yang mengaku bujang walaupun dah kawin 4….ek silap dah kahwin dan ada 4 orang anak hehe…

Ini akan mewujudkan keretakan rumah tangga bila si suami kantoi dengan isteri maka perang besar la gamaknya kan?

Jadi kepada sesiapa yang tergatal tangan untuk bercinta tu,berhati-hati jika kenal dengan seseorang di facebook. Dan untuk pertemuan kali pertama saya nasihatkan ajak ramai rakan-rakan. Jangan berani-berani pergi sorang-sorang ya. Lepas tu pilih tempat pertemuan tu di tempat terbuka.

Ok lepas tu kalau orang yang anda kenali tu ajak datang rumah dia untuk pertemuan kali pertama,tolonglah katakan tidak! Sebab ianya sebenarnya lebih kepada perangkap.

Jadi dalam mencari cinta perlu hati-hati,jangan mudah percaya dengan kata-kata manis,gambar sehensem brad pit sebab tidak semuanya benar…..So hati-hatilah ya!

Namun, tk dinafikanlah. cinta facebook ada pro dan contranye. Kalau jumpa pasangan yang mmg jodoh kita dan baik, tk mjadi masalah. Pastinye hidup pun happy ending mcm cerita fairy tales. Tp kalau terjumpa pasangan yg hanya nak main2kan perasaan anda. Alamatnye, merasa jiwa raga. Dikecewakan.

Dikecewakan hati dan perasaan, masih ok lagi. Dapat pulih melalui masa, wpun tk seratus peratus. Dari merana kerana tergadai sst yg bharga, itu yg payah. Harap taklah sampai ke situ. Jadi, haruslah bhati2 dgn org yg bmuka btalam2 ok dan org yg bniat jahat serta busuk hati. Mudahan kita semua dijauhkan dr org sebegini. Ok, siapa yg tengah dilamun cinta facebook. Moga bahagia dan ceria selalu.

Bercinta Jarak Jauh


Bercinta jarak jauh bukan satu perkara yang mudah ditangani kerana
apabila orang yang begitu disayangi berada jauh dari sisi, hati merindu
dendam dan kepercayaan terhadap pasangan harus menebal agar tidak
dimamah cemburu ketika menunggu waktu untuk bersama kembali.

Jangan sentiasa murung dan berteman airmata ketika berjauhan akibat
dibuai rindu yang amat sangat. Dia berada jauh dari sisi, tentu sekali
perasaan rindu begitu kuat sekali tetapi jika rindu itu perlu diratap
sehingga membawa mati atau sekurang-kurang membutakan mata anda
sendiri, bukankah tidak wajar begitu? Ketika berjauhan daripada
pasangan anda, hargai kebebasan yang dikecapi dengan melakukan
aktiviti-aktiviti yang membuat anda ceria seperti menonton wayang
dengan teman-teman, membaca buku kegemaran ketika sunyi atau menonton
bola hingga lewat pagi.Menghargai kebebasan
ketika berjauhan akan membentuk diri anda untuk menjadi seorang
individu yang matang dan dalam pada masa yang sama membina komitmen
anda terhadap perhubungan.

Percaya perlu menebal dalam diri. Tak guna bertunjangkan cemburu dalam
melayari perhubungan jarak jauh. Perasaan prasangka dan tak percaya
hanya akan merosakkan perhubungan. Daripada merungut tentang kesukaran apabila
berjauhan, mulakan perbualan dengan bertanya khabar tentang dia dan apa
aktiviti yang dia lakukan. Sentiasa ceria dan maintain positivity agar
anda tidak bosan walaupun berjauhan.
Bukan jarak yang menjadi sebab terputusnya hubungan, tetapi kurang
memahami pasangan dan kurang komitmen dalam perhubungan sering menjadi
faktor penyebab. Tidak ada apa yang perlu digusarkan apabila berjauhan
jika masing-masing komited dengan pasangan masing-masing dan berusaha
untuk memastikan perhubungan yang sihat dan berkekalan.




:: mis ta0..mest ramai yg laluinya...[mis pon x terkecuali..heeeee...] ianya mmg sgt indah,,tp kengkadg ia mnyakitkan...yer laaa..sorg kat sana...sorg ag kat sini...tp ade crenyer..cmer mmg lh kta kn mnusia biase...tipulah cinta itu smuanya indah ....


::: "l0ng distance relati0nship"~~ mnguji kiter smada kiter sbr ke x,,,utk mnggung sgla rindu..bila x dpt bjumpa slalo00...
susah sbnar nyer...but dat tyme teach us h0w to do it,,
at first surely sgt2 susah,,,
but lelamer tu...jd biase laaa.....
winkk~~~

p/s sy windu awk,,inchek Ne0......