.:: PoLoWer

......♥♥♥...... (57) bissnes (3) cinta (41) contest (18) dunia (10) famili (20) friends (18) giveAWAY (6) islam (6) job (25) KELIRU (7) kesedihan (29) kewanitaan (8) ku MILIK mu (29) LuckyDraw (1) RESEPI (5)

>>> Bila hatiku berbisik....

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 4, 2011

cinta FACEBOOK

Kini teknologi makin canggih…orang kini semua nak cepat dan kalau boleh jodoh pun sama semua nak cepat dan sebab tu ramai bercinta kat facebook??oooooo tidak..cinta facebook la pulak..huhu

Ok mungkin ramai tidak sedar cinta di facebook adalah cinta versi terbaru cinta di internet ni. Dulu orang sibuk pasal MIRC sekarang dah sibuk pasal facebook la pulak. cinta facebook memang ada dan ada yang sampai ke jinjang pelamin pun ada itu satu kebaikan lah kan tetapi disamping kebaikan itu ada juga keburukan yang berlaku….

cinta facebook akan mendedahkan seseorang untuk ditipu oleh orang yang tidak bertanggungjawab..sampai ada yang mengaku bujang walaupun dah kawin 4….ek silap dah kahwin dan ada 4 orang anak hehe…

Ini akan mewujudkan keretakan rumah tangga bila si suami kantoi dengan isteri maka perang besar la gamaknya kan?

Jadi kepada sesiapa yang tergatal tangan untuk bercinta tu,berhati-hati jika kenal dengan seseorang di facebook. Dan untuk pertemuan kali pertama saya nasihatkan ajak ramai rakan-rakan. Jangan berani-berani pergi sorang-sorang ya. Lepas tu pilih tempat pertemuan tu di tempat terbuka.

Ok lepas tu kalau orang yang anda kenali tu ajak datang rumah dia untuk pertemuan kali pertama,tolonglah katakan tidak! Sebab ianya sebenarnya lebih kepada perangkap.

Jadi dalam mencari cinta perlu hati-hati,jangan mudah percaya dengan kata-kata manis,gambar sehensem brad pit sebab tidak semuanya benar…..So hati-hatilah ya!

Namun, tk dinafikanlah. cinta facebook ada pro dan contranye. Kalau jumpa pasangan yang mmg jodoh kita dan baik, tk mjadi masalah. Pastinye hidup pun happy ending mcm cerita fairy tales. Tp kalau terjumpa pasangan yg hanya nak main2kan perasaan anda. Alamatnye, merasa jiwa raga. Dikecewakan.

Dikecewakan hati dan perasaan, masih ok lagi. Dapat pulih melalui masa, wpun tk seratus peratus. Dari merana kerana tergadai sst yg bharga, itu yg payah. Harap taklah sampai ke situ. Jadi, haruslah bhati2 dgn org yg bmuka btalam2 ok dan org yg bniat jahat serta busuk hati. Mudahan kita semua dijauhkan dr org sebegini. Ok, siapa yg tengah dilamun cinta facebook. Moga bahagia dan ceria selalu.

No comments:

Post a Comment