.:: PoLoWer

......♥♥♥...... (57) bissnes (3) cinta (41) contest (18) dunia (10) famili (20) friends (18) giveAWAY (6) islam (6) job (25) KELIRU (7) kesedihan (29) kewanitaan (8) ku MILIK mu (29) LuckyDraw (1) RESEPI (5)

>>> Bila hatiku berbisik....

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 29, 2011

hijrah itu 1 pengorbanan

salam....akak da diskas dgn boss,klu trs masuk keja bole tak? esk / lusa pun bole stat......coz adik jauhkan terus duk kat hostel .....

Saturday, November 26, 2011

DOA AWAL & AKHIR TAHUN

thanks for caring.

thanks for sharing..


thanks for ur concern




Start maghrib rini, dah masuk tahun baru Islam.

Awal Muharram

Maal hijrah.



Hijrah tu sesuatu yang baik kan..?

so, ingin lah aku berhijrah ke arah lebih baik..

Ingin lah aku menjadi lebih bermanfaat kepada lebih ramai orang..

ye.. teringin sangat..

Boring pulak asek duk kat takuk sekarang ni lama-lama.



Hemm.. ape lagi nak merepek ni..



tak de ape dah kot.. Tapi kalau dapat baca doa akhir tahun dan awal tahun bersama yang tersayang best jugak kan..

*
*
*

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada hari terakhir bulan Zulhijjah

*
*
v


Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.


kptm'ians konvo

Friday, November 25, 2011

JODOH melalui MIMPI

.
.
.

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.
.
.
Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.
.
.
Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya. Fikirkanlah..


Adakah dia jodoh kita?

“Manusia hanya mampu merancang, Allah menentukan. Itu pasti!” :)

Monday, November 14, 2011

misi ku BERMULA

1) kptm, kelantan
2) ACS eye specialist centre, kajang
3) DEMC, shah alam

Sunday, November 13, 2011

I HOPE.......



1. KETIKA MENCARI CALON

Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita. Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.


2. KETIKA MELAMAR

Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.


3. KETIKA AKAD NIKAH

Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah.


4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN

Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa’kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do’a mereka.,,,,


5. KETIKA MALAM PERTAMA

Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.


6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA

Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.


7. KETIKA RUMAH TANGGA GOYANG

Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justru semakin erat berpegang tangan.


8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK

Cintailah isteri atau suami anda 100%


9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK

Cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.


10. KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM

Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.


11 .KETIKA EKONOMI BERKEMBANG

Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita.


12. KETIKA ANDA ADALAH SUAMI

Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggungjawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda.


13. KETIKA ANDA ADALAH ISTERI

Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.




credit to::


Pendakwah dan jurugambar berbakat :)Facebook beliau: http://www.facebook.com/Ustaz.Azhar.Idrus.Original



p/s harap lah..."empunya rusuk" yg telah mis pinjam ni..akan lakukan bnda yag sama mcm kat ats ni....mis nk sngat semua nyer mcm ni...agak2 mis boleh dapat tak....kengkawan semua..doa kan lah mis yer....INSYAALLAH

Friday, November 11, 2011

aku ingin.......

Persamaan-
Pasti setiap pasangan merasakan mereka adalah pasangan yang sesuai kerana memiliki persamaan yang terlalu banyak. Tidak kiralah samaada persamaan itu terhadap cara hidup, perbelanjaan, pemikiran atau sebagainya. Tetapi menurut kajian daripada Sam R. Hamburg, Ph.D., penulis Will Our Love Last?, sekiranya terdapat banyak ketidaksamaan/kontra antara sesebuah pasangan itu adalah lebih baik kerana ia merupakan fitrah manusia yang saling melengkapi. Tetapi kajian ini tiada bukti yang kukuh dan ini hanyalah rumusan yang dibuat oleh beliau.

Kami-
Seorang pasangan yang sesuai juga selalu menggunakan istilah “kami”. Istilah kami yang dimaksudkan adalah mengenai perkongsian masalah, kegembiraan, kesedihan dan sebagainya bersama pasangan. Sekiranya salah seorang daripada pasangan masih memikirkan mengenai kepentingan peribadi atau kehidupan secara individu, berkemungkinan mereka belum sesuai untuk hidup berpasangan. Tetapi mungkin tidak kesemua isu perlu diberitahu kepada pasangan. Sekiranya sesuatu isu itu akan menambahkan lagi masalah dalam perhubungan, eloklah dirahsiakan. Ianya bergantung terhadap pemikiran, perwatakan, sikap dan cara seseorang dalam mengendalikan masalah.

Masalah-
Setiap pasangan pasti akan dilanda masalah. Mungkin akan menyebabkan mereka bergaduh dan sebagainya. Apa yang ingin disampaikan bukanlah mengenai masalah. Tetapi cara kepada penyelesaian masalah itu. Adakah sukar untuk menyelesaikan sesuatu masalah itu bersama pasangan. Masa untuk menyelesaikan sesuatu masalah tidak lah berapa penting kerana ianya bergantung terhadap keseriusan sesuatu masalah, cara mengendalikannya dan sebagainya. Tetapi sekiranya dirasakan terlalu sukar untuk menyelesaikan sesuatu masalah kerana tiada kerjasama di antara kedua-dua belah pihak, mungkin mereka merupakan pasangan yang tidak sesuai.

Keluarga-
sesetengah pendapat menyatakan bahawa samaada keluarga suka atau tidak adalah tidak penting, asalkan mereka saling menyayangi. Ianya mungkin benar dan mungkin salah kerana tiada bukti kukuh menyatakan bahawa setiap pasangan yang di halang keluarga akan hidup tidak bahagia, atau setiap pasangan yang direstui akan hidup bahagia. Ianya bergantung kepada diri masing-masing. Tetapi apa yang penting adalah usaha untuk memikat hati keluarga masing-masing. Sekiranya hanya dibiarkan dan tidak berusaha bersungguh-sungguh untuk membuktikan kepada keluarga bahawa mereka sudah betul-betul bersedia untuk menjadi pasangan, itu salah satu petunjuk bahawa mereka masih bersikap mementingkan diri sendiri/individu.

Perbincangan-
yang sesuai amat sukakan perbincangan. Ini adalah kerana ianya cara tebaik untuk mencapai sesuatu keputusan tanpa berat sebelah. Sesuatu keputusan yang berat sebelah akan menimbulkan pelbagai masalah dan ianya merupakan petunjuk awal bahawa seseorang itu tidak menghargai dalam kehidupan berpasangan. Tolak ansur juga amat diutamakan dalam perbincangan. Sekiranya hanya berbincang tetapi amat sukar untuk mendapat keputusan bersama, ia mungkin juga menunjukkan anda pasangan yang tidak bersesuaian. Cara komunikasi dalam perbincangan adalah amat penting dan ianya haruslah tidak untuk bersifat peribadi.

bermakna KAH....???


apa ada dgn tarikh ni?
x de makna pape pun dlm islam
smpai de org nak pasang azam la,
nak wat smbutan la tp jarang utk dngar org ingin kerjakan amalan...



Nak sangat tarikh 11/11/11 tu kan. nah baca.Dalam kitab satanic the holy is satan. Yg Mr St Wingston Father Satan bagi tahu yang 11.11.11 hari kebangkitan anak setan dan dajjal yang akan memerintah dunia. Dan org akan memuja2 pada hari keramat yg bratus tahun Wiliam satan tunggu-tunggukan. Sebenarnye orang tak akan tahu apakah makna tarik tersebut malah pada hari Jumaat datangnya kami untuk menyesat semua agama Islam



ni jawab USTAZ AZHAR IDRUS::::
tanpa iktikad apa2 kelebihan pd tarikh tersebut tidak dosa tp bodoh..

Thursday, November 10, 2011

Monday, November 7, 2011

SELAMAT HARI RAYA aidil adha




SALAM AIDIL ADHA~~


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

Sunday, November 6, 2011

kurang ajar punya LELAKI

dah ader isteri...
mengaku sigle...
siap nk jk tunang ujg thun......
huh.....

dah la pg raya....
isteri dia col aku..
hilang mood raya....

mis ingat kan bila dah bg peluang kedua
dia akn berubah..
rupanya
ini balasan dia....
sampai hati....

x nak maafkan dia sampai bila-bila...
sedey...


***jom g beraya n mam byk2....

Saturday, November 5, 2011

ABAH nak buat ketupat daun palas....ngeeeeee




Alhamdulillah~~
persiapan raya Aidiladha kali ni dlm SEJARAH oke...
sepanjang 23 tahun mis hidup ni...
ini lah raya kali pertama mis buat ketupat..
ceh ceh ceh....
bakat dari abahanda..
baru tau yg abah pandai buat.......ngeeee

sesi "bukak daun" ...huh terbelit2 tgn mis nk lipat daun tu..ahakss
(((maluu))
cara ini penting utk tahu cara utk menganyam ketupat~~
n baru lah tahu,,,
rupanya ketupat pon ader JANTAN n BETINA gak..
nak tahu????

DAn....
ini lah hasil nya..
kerja tangan mis, abah n mama....


yg ni...dah OUT of da list~~


"jantan"

"betina"

Friday, November 4, 2011

ada stYLe lah~~~

wif original eyes


wif my big eyes~~~LUNA KING black
bulat x???
motif nyer
nak cakap yg mis try guna lens yg BARBIEDOLL..
seramm lah pulak

Thursday, November 3, 2011

huh...budak2 TAK matang



kerana kamo00...
mis jdik x selesa ng my BRo angkat....

kerana kamoo00
mis dah x di percayai oleh my Br0 angkat

kerana kamoo0
mis jadik bersalah ng my Bro angkat

kerana kamo0o
mis sakit haty....


AND
untuk kamo0o0 mis MOMOY mumu

be matured k...
mis tau ur age baru 19..
bru nk kenai dunia lah...
bru nk bebas...
jgn terdesak utk memiliki kasih syg seseorang sehinggakan kamu terlalu mengawal tindakan si dia...
okey....

****mis MATURED k..sapa setuju sila komen..lalalallala

Wednesday, November 2, 2011

MR.Beddy~~

AsSalam....
hai ols..today mis nk share about my FeeBie frens~~
actualy bukan dr Fb knal yer...
knal dh lme kat Yaho0 Messenger (YM)
tp sekadar kenl mcm tu jer lh...

dia ni...yg mcm d bgthu kt mis lah...
seorg tukang msak (chef)~~myb lah....or sumtink bkaitan kitchen...
mis x hambek tau sgt2..sbb mse dia join chatting room ng mis dulu tu...dia dh bertunang...
so skadar teman borak2 ajerlh..
kmis pon juz chat...

n around 6 month gak la..
lost contatc ng dia...cz x pernah nmpak dia on YM lg dah...
so..mis igt sampai kat stu jer lh...
THEN 1 day....tertiba...Md.Dan88 sign out..n dia BUZZ mis..
so shocked la.....
n start dr stu...
kmi jdi kwan smula..kawan d alam siber...tp kali nu d upgrade skit lah...dh bjaya dpt FB dia..
n 1 bad news bg dia....PUTUS TUNANG cz tunang dia curang n hamil ank lua nikah ng org lain..huhu so sad lah kannn....
jd mis lah jd tmpat dia mngadu nasib....hehehehe

DAn.....18 september 2011...
dia msg mis,,ckp dia kna outsation ke Singapore selama 2 weeks...
sdey gak la..
x dpt contact yer slama tmpoh tu kn....

**last msg dia before dia terbang~~

K...i of phOne n0w ya..nxt year i bring u k..huhu :-) assalammualaikum




dan..after 2 week..mis pon try msg la,,,rindu lah katakan..hihihih..ops as a mmber k..
tapi..masih pending msg tu....sampai lah 1 day..bila mis check FB dia..n miss jumpa dis komen fr0m his Memmber..


hopefully awak cpat sedarkn diri dan sembuh sepenuhnya..i pray 4 u we all pray 4 u
— at PuTrAjAyA
Sampai hari ini..mis still x tau apa situation Mr Beddy....miss sgt sedey...x tahu lah..hanya doa ajer yg mis dpt bantu...walaupon miss n dia x pernah jumpa org bercakap dgn dia..tp miss senang bkawan dgn dia...

** kepada pembaca blog miss...doa kan MR BEDDY cepat sedarkan diri n get well soon~~~ok..tQ cyg

Tuesday, November 1, 2011

childish~~~i'm NOT okay

CHILDISH??? mis seorg childish....??? Entah lah mis sendiri pon tak tahu, Mis tanya member gurl..ader yg..tp ader gak yg ckap tak... Mis tanya lak member boy..pon sama jawapan nya...ada yg ckap ya..n ada yg ckap tak....

mis teringat seorang kenalan Fb mis cakap....

"hm, nk tau sal pe sy x ttarik lbh kpd awk? Hm, cuz sy rasa awk seh childish walau awk ank sulung cm yg awk ckp. mostly laki suka ppuan yg matured"

HAHA..mis agak tersentap jugak lah....kalo betul mis tak matang...dari segi apa..n knapa?


Orang boleh melabel kita macam-macam . Ada yang katakan kita ini .. macam nilah .. itulah dan berbagai-bagai. Nama pun manusia kan?

ader yg spesel ker 1.11.11



1) heppi bday kpada 'teman tapi mesra" miss---->> inchek zulhakimie bin zulkifli
~semoga cepat langsung kan majlis makan2 nsik minyak ng tutt (maaf..x sempat tanya nme laaa)
~semoga tercapai utk smbung Master
~semoga keep smiling.....mis suka ur smile..sweettt sgttttt
~jga si dia baek2 [dats UIA gurl- kelantanes]
~miss tetap teman u..even u dh lupa kt mis...cz u lh insan pertama yg mis g "blind date"..ahaksss

2)date yg sgt2 SWEET
~1.11.11
~hope today is better than yesterday..orite

3)mis start rapat semula ng inchek CKA setelah hampir setahun "break"
~adek mis cakap muka kitorang ader iras2
~mmber dia pon..ckp mcm tu
~harap lah pencarian mis dh berakhir,,,tp mis x nak ckp aper2 lg...so tggu n lihat yer
~mis masih mencari2 siapa diri mis....so bia lah waktu yg tentu kan segalanya